prawo autorskie i prawa pokrewne: ze szczególnym uwzględnieniem problematyki obrotu prawami autorskimi i pokrewnymi oraz dochodzenia odpowiedzialności z tytułu naruszeń tych praw, a w tym m.in. obsługi:
- autorów i artystów wykonawców,
- wydawców w zakresie prawa wydawniczego obejmującego m.in. wydawnictwa prasowe, książkowe, kartograficzne i promocyjne,
- producentów audiowizualnych i fonograficznych,
- nadawców radiowych i telewizyjnych,
- agencji reklamowych i eventowych, domów mediowych,
- agencji aktorskich oraz agencji modelek i modeli,
- agencji koncertowych,
- agencji fotograficznych,
- instytucji kultury,
- biur projektów,
- producentów i twórców oprogramowania,
- in. twórców i uprawnionych w tytułu praw pokrewnych,
- kontraktów z organizacjami zbiorowego zarządzania;
prawo mediów, w tym prawo prasowe: ze szczególnym uwzględnieniem problematyki wydawania dzienników i czasopism, zagadnień wolności i odpowiedzialności prasy;
prawo reklamy i zagadnienia zwalczania nieuczciwej konkurencji: ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień reklamy prawnie reglamentowanej ze względu na jej przedmiot lub/i ze względu na środki przekazu reklamy, dochodzenia odpowiedzialności z zakresu czynów nieuczciwej konkurencji m.in. naruszenia renomy, ambush marketingu, niezgodnego z prawem naśladownictwa produktu i in.;
prawo komputerowe i prawo Internetu: ze szczególnym uwzględnieniem problematyki obrotu oprogramowaniem komputerowym, zagadnień e-commerce, w tym spełnienia wymogów prawnych z zakresu świadczenia usług drogą elektroniczną, zagadnień odpowiedzialności za treści umieszczane w sieci i in.;
ochrona dóbr osobistych: ze szczególnym uwzględnieniem problematyki ochrony dóbr osobistych w działalności mass mediów, ochrony wizerunku i in.;
ochrona danych osobowych: ze szczególnym uwzględnieniem problematyki procedur rejestracji zbiorów danych osobowych, wprowadzania zabezpieczeń przetwarzanych danych, postępowania przed GIODO i in.;
ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa: ze szczególnym uwzględnieniem kontraktowej ochrony tajemnicy oraz dochodzenia odpowiedzialności z tytułu naruszenia tych praw;
ochrona znaków towarowych: ze szczególnym uwzględnieniem badania możliwości zarejestrowania logo/znaku, przyjęcia odpowiedniego modelu rejestracji (prawo indywidualne, wspólne prawo ochronne, itp.), sporządzania regulaminów dotyczących korzystania ze znaku, dochodzenia odpowiedzialności z tytułu naruszeń praw do znaku (z uwzględnieniem problematyki wspólnotowych znaków towarowych) i in.
|